25.7.10

Tanpa Tajuk

Aku bersendirian. Ada tangan jahat cuba menolak aku masuk ke dalam rumah itu. Rumah yang dipenuhi iblis-iblis jantan betina, kadang sesama jantina melakukan kerja celaka. Berzina dan merakam kerja zina untuk tontonan.

Tangan jahat: Masuklah, tengok, tiada orang nampak. Tiada orang tahu.
Diri aku yang baik melawan : Tuhan nampak, malaikat nampak!
Tangan jahat : Nanti kau solat, kau minta ampun. Ini pun ilmu juga tau( Dia tersenyum)
Diri aku yang baik: Tidak, aku takut dosa, nanti malu dengan Tuhan.

Episod pujuk memujuk berakhir dengan kekalahannya.

Sekarang, tika ini dia berada di penjuru laptopku
Menangis teresak-esak
Meratapi kekalahanya.

Tika aku klik, Al Qur'an Explorer, tangan jahat melolong-lolong berlari keluar dari rumahku.
Wajahnya legam terbakar.

Dia menjerit nyaring "Aku takkan berputus asa!"

Tiada ulasan: