19.2.10

Diari seorang lelaki


Dia seorang pemuda yang patah hati. Setiap enam bulan dia akan putus cinta. Sama ada ditinggalkan atau meninggalkan. Dia mencuba-cuba menjadi gigolo. Pengalaman pertamanya, didatangi seorang wanita muda berkereta mewah. Dia dibawa dengan kereta mewah menuju ke sebuah rumah besar milik wanita itu. Pabila dia tiba di sana, dia disuruh masuk ke dalam sebuah bilik. Si pemuda itu merasa agak gementar karana ini adalah pertama kalinya masuk ke bilik wanita. Fikirannya tidak menentu, bingung dan juga kekok. Semakin difkirkan, berahinya muncul juga. (PS: Dia lelaki, bukan malaikat)

Wanita itu berkata, "Kamu bukakan dulu baju kamu dan tunggu di sini ya! Jangan ke mana-mana," Pesan wanita itu lagi. Kemudian keluar dari kamar. Pemuda itu makin bingung kerana ditinggal keseorangan.

Dan, dia malu untuk telanjang kerana tubuhnya kurus.
Bagimanapun, akhirnya dia membuka semua bajunya, dan menunggu di bilik.. "Ah alang-alang menyeluk pekasam biar sampai kepangkal lengan," fikirnya.

Dia pun menunggu.








Menanti











Meunggu lagi






Setengah jam kemudian, wanita itu masuk ke dalam bilik. Kali ini diikuti oleh dua orang anak kecilnya.



Wanita itu berkata kepada kedua anak kecilnya, "Tengok ni, Poppy dan Ninnie kalau malas makan badan kita jadi kurus seperti abang ni"

Huh!

2 ulasan:

diksi berkata...

Salam Ellie,

"jejak ke sini".

Ellie berkata...

Sdra Zul,
Kita sudah mengenali di blog puisi tertutup dan saya sudah tidak aktif berpuisi lagi.

Saya sudah kehilangan kata-kata indah untuk dipuisikan. :)