22.4.10

Bagaimana menulis sebuah karya yang bermoral?

Mungkin begini

1 Malaysia
Rayat didahulukan,pencapaian diutamakan
Najib Pembela Bangsa
Rosmah ibu Permata

Antara tajuk-tajuk yang releven.
Mengapa aku tak tulis begini?

Kerana aku pasti termuntah hijau.

11 ulasan:

Si Aizuddin berkata...

Muntah hijau kalau bagi Badang memang dia suka.

tasekM berkata...

kakkkkkk... ada yg masuk ke dalam ni kang kakkkk.... ha ha.


.

Ellie berkata...

Aizudin,
Betul, orang sekuat Badang makan muntah pun sanggup :D

Tas,
Takpa, hang kan ada. Aku yakin hang akan jamin kalau aku ke dalam. Kalau kmasuk mahkamah hang jadi loyar ye dak?

Muhahahaha!

*Tengah bayangkan diri berada dalam jeriji besi, sambil tulis puisi*

Sengal kan aku?

Ellie berkata...

Tas,

Aku tulis entri ni,bukan kerana aku dengki puisi aku tak tersiar.

Aku faham, puisi2 aku tak releven dengan isu2 semasa.

Apa kes,puisi tentang keretapi,tentang hujan, tentang orang miskin.

Dan, dah berpuluh tahun aku ikuti ruangan puisi kat media perdana. Yang dua minggu lepas (kut tak salah) ala yang ada cerpen Puan Zaharah Nawawi. Ruang puisi/sajak hari tu memang tak boleh belah

Maaflah le kut ada yg menulis & terbaca komen ni.

puding roti berkata...

sbb karya mcm tu kdg2 mcm nk membodek. alamak en pulis, jgn tangkap sy

Dari Jalan Kopi berkata...

puisi bodek
pasti tidak kemana.

Ellie berkata...

Dari Jalan Kopi,
Sekadar tercetak di situ, buat bungks nasi lemak.

makissa berkata...

sekarang membodek bkn takat pakai kipas. dh moden..gne air corn. hahahaha. jnji kaklily th ape kak lily buat.carry on.

Ellie berkata...

Adik Puding,
Hahaha! Tertinggal komenmu. Encik polis takkan tangkap sebab kamu comel :)

Adik,
Biasalah dik, bodek & kipas dah jadi budaya.

Benci ai! hahaha! Sebab ai tak tau bodek.

zhfr berkata...

tu la jangan ruangan komen ni pon jadi kipas dan bodek sudah.

hehehehehehe

Ellie berkata...

Zhafir,

Apa habaq hang adik? Bila nak jumpa lagi ya?