28.1.10

Kami yakin kami tetap comel


Poppy kata dia berdoa setiap hari.

Dia kepingin jadi bidadari

Cantik

Ayu

Lembut

Sopan

Penyayang

.

.

Poppy berdoa setiap pagi

Dia kepingin transform jadi bidadari.

Bermata hazel

Rambut lurus panjang berkilat kehitaman

Kulit gebu rona cream

Bibir macam Angelina Jolie

Badan potongan 34-24-34

.

.

Semalam Poppy beritahu aku.

Dia cuma tak mahukan kepak itu

Aku kata nak jadi bidadari, kenalah ada kepak

Poppy kata kalau ada kepak, dia akan terjun dari tingkat 14.

Sambil mulutnya tak henti mengunyah burger MecD

Depan ada kepingan pizza menanti.

Tangan kanannya kemudian menyuap kentang putar

Kemudian rasa ais krim perisa vanilla di atasnya terhias stroberi.

.

.

Aku diam.

Mataku tertancap pada gumpalan-gumpalan lemak yang melekat pada tubuh kami.

Tubuh aku dan Poppy.



PS: Oh! Aku lupa beritahu. Ketika itu, umur kami baru mencecah pra dewasa. Dan ibu-ibu kami sangat gemar memasak. Abah pula, suka belikan coklat.

Tiada ulasan: